Voedsel voor betere tint in de zomer

Zomer is de tijd wanneer je graat kleurtje willen krijgen. Omdat de zon je huid beschadigd is een betere oplossing om zonnekleurtje te krijgen, voedsel. Voedsel kan kleur geven maar ook kleur verlengen. Hier zijn 10 voedsel die je kan helpen:

Wortels – beta-caroteen in een van de factors die de verkleuring versnelt. Veel producten hebben caroteen maar is erg effectief als je wortel eet om de effect te bereiken. Eet de wortels rauw of maak een sapje van, als sneller je met de wortels beging te eten als beter voor je tint.
Eieren – als je eieren eet en vooral de hele gedeelte versnelt je de verkleuring. Vitamine A in de hele van de eieren helpt de kleur te tonen, naast heeft regenererende werking en is een sterke anti-oxidant. Eet 1 a 2 eiertjes per dag.
Mango – Volgens de testers heeft mango het meest gehalte van vitamine A van de fruiten. Lekker en goed voor je.
Water – 60% van onze lijf is een water. Water drinken is essentieel voor onze bestaan. Onder de zon verlizen we veel vocht en genoeg vocht in onze lichaam versnelt de verkleuring. Dus als jullie buten zijn drink vaak water, in ieder 20 min beetje water.
Feta – selen in de feta helpt niet alleen voor je kleurtje maar beschermt van verbranding en vooral helpt tegen veroudering van de huid. Eet feta met tomaat, heerlijk verfrissend en lekker
Spinazie – net als de wortels is spinazie rijk aan beta-caroteen die voor een kleurtje helpt maar maakt ook de kleur echt goudenbruin. Maak een verfrissende spinazie salade voor je naar de strand gaat.
Tomaten – de lycopeen (helderrood carotenoïde) in de tomaten (ook te vinden in de spinazie en wortel) helpt de kleurtje gouden te maken. Lycopeen is ook sterke anti-oxidant (goed tegen veroudering)
Abrikoos en Perzik – rijk aan carotine en anti-oxidanten. Je mag boordevol fruit in de zomer eten.
Pruimen – een bijzondere fruit rijk aan vitamine C, vitamine E, bètacaroteen, flavonoïden en glutathion. Overtollige gebruik van pruimen kan darm functie hebben, dus gevoelige mensen beter niet te veel pruimen eten. Mensen die juist verstopping hebben kunnen pruimen eten en daarna direct water overheen drinken.
Olijfolie – we kennen olijf olie al door onze natuurlijke huidverzorging dat erg goed is tegen uitdrogen en veroudering van de huid. Eten olijfolie (gebruik hem in een rauw vorm, extra vergin) op je salade en meer. Gebruik oliefolie niet op de je huid om een kleurtje te krijgen (dan verbrand je huid). Consumeer olijfolie de hele jaar door is goed voor onze gezondheid.

TIP: Verwacht niet dat je in een dag bruine kleurtje krijgt, of een salade van spinazie zal je direct helpen met verkleuring. Meestal is het handig om deze producten rond 2 a 3 maanden van de voren beginnen eten om een effect in de zomer hebben.  Veel succes en geniet aan de zomer! Kijk voor zomer producten van felices.nl 

 

 

 

 

admin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *